• اصفهان، سه راه درچه، خیابان امیرکبیر، کوچه ۸۲ (سردار کرمی)، 200 متر بعد از انبار شیشه کرمی، سمت چپ
  • 09136474064

فرآیند تولید رابیتس چگونه است؟

مراحل رابیتس بندی

رابیتس که از دوست داشتنی ترین سقف‌های کاذب جان دار در بازار میباشد. فرآیند تولید رابیتس، دربرگیرنده عملیات‌های متعدد بر روی ورق‌های گالونیزه میباشد. این عملیات به قدری ادامه می یاد که ساختاری مشابه به کانال و توری به خود بگیرد. با استفاده از ورق گالوانیزه تحت عنوان ماده اول در ایجاد رابیتس می‌توان از زنگ زدگی آن در فضا‌های مرطوب خودداری کرد. همینطور مقاومت و طول عمر سازه را تحت کنترل در آورد.

فرایند ساخت‌و‌ساز رابیتس به چه شکل میباشد؟

همان گونه که بیان شد، رابیتس از ورق گالوانیزه ساخته میشود، از این رو قیمت رابیتس وابستگی زیادی به قیمت ورق گالوانیزه دارد. رابیتس از عملیات سرد بر روی ورق‌های گالوانیزه گرم ایجاد می‌گردد.

به صورت کلی پروسه ساخت‌و‌ساز رابیتس مشمول دو مرحله، پرسکاری و کشش عرضی و یک مرحله‌ی برش میباشد. به‌این شکل که در آغاز ورق گالوانیزه که به طور رول می باشد و ضخامت آن حدود 25/0 میلی متر و پهنا آن 26 یا این که 5/29 سانتی متر میباشد را تهیه و تنظیم می‌کنند.

در مرحله‌ی اولیه ورق را بوسیله دستگاه رول گشوده کن (کویل) گشوده کرده و در دستگاه برش قرار میدهند. در این مرحله رول ورق را در فواصل تقریبی 10 سانتی متر در سمت طولی برش می زنند.
توجه به این نکته مهم است که، تعیین ضخامت ورق گالوانیزه براساس نوع رابیتس تولیدی گوناگون میباشد، و با ارتقاء ضخامت ورق رابیتس معمولا تعداد ردیف، وزن و ارزش رابیتس ارتقا خواهد یافت.

در مرحله بعدی فرایند ایجاد رابیتس، قطعاتی که در مرحله‌ی نخستین برش خورده بودند، وارد دستگاه گردیده و عملیات نورد سرد و پرس کاری بر روی آن اجرا می شود. این عملیات موجب به وجود آمدن ردیف‌، چشمه‌ و ساخت‌و‌ساز ساختار رابیتس می‌گردد. در‌این مرحله برگه های رابیتس بر پایه ی وزن شان در طولهای حدود 4/2 متری بوسیله دستگاه گیوتین برش می خورند.

در مرحله‌ی سوم، دستگاه کشش ورق پرس کاری گردیده را آنقدر میکشد تا به پهنا 60 سانتی متر برسد. به‌ این ورق پرس کاری گردیده‌ی کشیده، در واقع به عبارتی ورق رابیتس گفته میشود. این ورق‌های رابیتس در بسته‌های 10 یا 20 تایی بسته بندی می شوند. که تعداد هر بسته، به وزن، تعداد ردیف‌ها و چشمه‌ها و سهولت در انتقال بستگی دارد.

اینک مراحل ساخت‌و‌ساز رابیتس به نقطه پايان رسیده و بسته‌های رابیتس مهیا‌ی عرضه در بازار میباشند.

دستگاه‌های قابل استفاده در خط تولید رابیتس

در خط تولید رابیتس، دستگاه‌های موجود میتوانند، در فناوری‌های گیر بکسی، پنومتیک و هیدرولیک اثربخش باشند. برای مثال دستگاه‌های تولیدکننده ی رابیتس، دستگاه‌های خودکار سیستم PLC، سیستم‌های تمام اتوماتیک و نمیه اتوماتیک می باشد. همه دستگاه‌های ذکر شده میتوانند در مدلهای یک و ده تایی ساخت و عرضه شوند. در صورتی که سیستم تک برگی باشد، در ساعت قادر به ساخت و ساز 150 برگ رابیتس و در صورتیکه سیستم 10 برگی باشد، در ساعت قادر به ساخت‌و‌ساز 220 برگ رابیتس خواهد بود.


هزینه رابیتس بندی و رابیتس کاری به چه شکل محاسبه می شود؟

هزینه اجرای رابیتس کاری به عوامل متعددی وابسته است. قیمت رابیتس کاری مبنی بر متر مربع گزینش می شود. معمولا متخصص اجرای رابیتس کاری در آغاز از محل پروژه بازدید کرده و ارزش حدودی فعالیت را برایتان معین می نماید. عواملی مانند متراژ کار، پیچیدگی طرح اجرای رابیتس کاری، مدت زمان لازم برای اجرای فعالیت، تعداد پرسنل مورد نیاز برای اجرای رابیتس کاری، نوع و قیمت متریال استفاده شده مانند گچ، میلگرد و نبشی، همچنین مخارج جانبی مثل جوشکاری که (معمولا از روش الکترود جوشکاری ایفا می‌شود ) و گچ کاری بر روی هزینه رابیتس کاری تاثیر فراوانی دارند.

زمان فرصت اجرای پروژه رابیتس کاری و رابیتس بندی نیز به صورت معدل ۱۰ روز کاری میباشد. ولی، با دقت به پباده سازی و اندازه گوشه و کنار (از جمله رابیتس کاری سقف بی آلایش، رابیتس کاری ردیف، رابیتس کاری سقف آشپزخانه یا این که رابیتس کاری سقف پذیرایی) زمان اجرای پروژه را می تواند کمتر یا این که بیشتر کند. بخشی از این فرصت صرف خشک شدن متریال می شود.

برای محاسبه قیمت رابیتس بندی می بایست چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

فرآیند تولید رابیتس چگونه است


مطالبی که می بایست راجع به قیمت اجرای رابیتس بایستی در نظر بگیریم شامل موارد زیر میشود:

تعیین نوع رابیتس

برای قیمت گیری رابیتس، در او‌لین قدم می بایست شما نوع آن را معین فرمائید. این عمل را می‌توانید با مشورت کردن، تحقیق و مبنی بر نیاز خود انجام دهید.

یافتن دسته تخصصی ماهر

بعد از تعیین نوع رابیتس، یافتن مجموعه ماهر و دارای تخصص در دستورالعمل شما قرار می‎گیرد. تیمی ماهر است که دارای تجهیزات بروز باشد و عمدتا با متریال بهتری نیز عمل می‌نماید.

انتخاب کیفیت متریال

در این مرحله شما می بایست نوع مصالح و کیفیت آن را با مشاوره پیمانکار معین فرمائید. متریال سقف کاذب شما میتواند برندهای مختلفی داشته باشه و قیمت گذاری هم مبتنی بر کیفیت متریال اعمال می گردد.

پایه اصلی قیمت رابیتس، مصالح آن میباشد و در مرحله بعدی، حقوق، در شرایطی‌که از پیمانکارها نیز پرسش فرمایید عمدتا ارزش مصالح را یک‌سری برابر حقوق اعلام میکنند.

دریافت قیمت تمام شده به جای قیمت متری

نکته ای که وجود دارد این میباشد که، تعداد معدودی از پیمانکارها برای به دست آوردن کار،در ابتدای کار یک قیمت پایین پیشنهاد می دهند. البته در انتهای کار بابت مسائلی مثلا پیشانی های کار، طرح های هندسی خاص، دوبله کاری، مالیات و مباحث دیگر، از شما مطالبه وجه مازاد دارا‌هستند.

راه‌ حل پیشنهادی ما برای اینکه شما گرفتار این مسأله نشوید و هزینه مازاد نپردازید، این میباشد که از آنان درخواست فرمایید تا قیمت تمام شده را به شما بدهند.

اشتراک گذاری در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *