• اصفهان، سه راه درچه، خیابان امیرکبیر، کوچه ۸۲ (سردار کرمی)، 200 متر بعد از انبار شیشه کرمی، سمت چپ
  • 09136474064

راهنمای خرید فنس باغی

راهنمای خرید فنس باغی

راهنمای خرید فنس(توری حصاری) درواقع به ما کمک می کند تا با چشم بازتر و آگاهی بیشتری بتوانیم با توجه به نیاز خود تصمیم گرفته و آن نوع از توری های حصاری با اندازه و ضخامتی که لازم داریم را تهیه نماییم. در این صورت از صرف هزینه اضافه جلوگیری شده و خریدی مناسب خواهیم داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر با حصار بافت همراه باشید.

توری حصاری و یا فنس چیست؟

توری های حصاری را می توان یکی از پرکاربردترین محصولات فلزی و سیمی می باشد. می توان گفت بیشترین کاربرد این نوع توری در حصارکشی باغ ها و زمین های کشاورزی می باشد. این توری ها با توجه به نکاتی مانند جنس، ضخامت، قطر سیم ها و … می تواند دارای مشخصات و ویژگی ها و همچنین کاربردهای مختلفی باشد.

نکات قابل توجه در خریداری فنس

همانطور که گفتیم توری های حصاری یا همان فنس ها از مفتول هایی ساخته شده اند و این مفتول و شکل نهایی فنس ها می تواند متفاوت باشد، به همین دلیل در خریداری این محصول باید به نکات مختلفی راجع به مفتول ها و … دقت نمود.

مقاله پیشنهادی حصار بافت: انواع فنس و کاربردهای آن

  • توجه به جنس مفتول

جنسی که مفتول ها دارند درواقع استقامت و عمر فنس ها را تعیین می کند. با توجه به آب و هوایی که منطقه شما دارد باید جنسی از مفتول ها و توری ها را انتخاب نمایید که مناسب باشد و بتواند عمر طولانی تری در منطقه شما داشته باشد. برای مثال میتوان گفت در آب و هوایی که شرجی می باشد مانند مناطق شمالی و یا جنوبی کشورمان ایران، باید از فنس هایی که جنس مفتول آن ها گالوانیزه می باشد استفاده نمود. درواقع همانطور که مطلع می باشید گالوانیزه نمودن محصولات فولادی یک روش برای بالا بردن مقاومت آن ها در برابر خوردگی و رطوبت می باشد و به عمر آن ها می افزاید.

در فرایند گالوانیزاسیون درواقع فولاد با لایه ای که از روی می باشد پوشیده می شود. همچنین باید توجه نمود که در مناطقی که گرم و خشک می باشند مانند مناطق مرکزی کشورمان ایران، میتوان از مفتول هایی که دارای روکش های سیاه می باشند استفاده نمود و نیازی نیست که هزینه ی زیادتری بابت توری های حصاری گالوانیزه و یا حتی پی وی سی پرداخت نمود.

  • توجه به ضخامت مفتول

یکی دیگر از نکاتی که در خریداری فنس ها بسیار مهم است ضخامت مفتول های آن می باشد. این نکته مشخص است که با توجه به ضخامت مفتول های فنس استقامت و میزان عمر آن نیز تغییر می کند. هر چقدر که این ضخامت بیشتر باشد استقامت آن نیز بیشتر است. در نتیجه هزینه ای که باید بابت آن پرداخت کنید نیز بیشتر می شود. به همین دلیل لازم است که در ابتدا هدف و نیاز خود را بررسی نموده و سپس با توجه به آن ضخامت مورد نظر را تعیین کنید. 

بهترین قیمت فنس را از کارشناسان حصار بافت از طریق شماره 09136474064 دریافت نمایید.

برای مثال می توان گفت ممکن است که شما فنس ها را برای حصارکشی زمینی انتخاب کنید که در آن منطقه حیواناتی وجود دارند که می توانند به فنس هایی که دارای مفتول هایی با ضخامت کم می باشند آسیب بزنند، در این صورت بهتر است که از فنس هایی که دارای ضخامت بیشتری می باشند استفاده نمایید. چرا که شاید این مفتول ها هزینه بیشتری را به شما تحمیل نمایند امادر نهایت باعث نگه داشتن درآمد و محصولات شما خواهند شد.

  • اندازه چشمه ها

نکته ای که بعد از دو نکته قبلی قابل توجه می باشد، اندازه و شکل چشمه های فنس ها می باشد. این که شکل آن ها و یا اندازه شان چگونه باشد باز نیز بستگی به هدف و نیاز شما دارد. در این زمینه کارشناسان و متخصصان به خوبی می توانند به شما کمک نمایند. برای مثال لازم است توجه نمایید که اگر فنس ها برای نگهداری از حیوانات کوچک تهیه می شود، بهتر است که فنس هایی با چشمه های کوچکتر را تهیه نمایید تا بتواند به خوبی از ان ها محافظت کرده و مانع آسیب رسیدن و یا رفت و آمد بی رویه آن ها شود.

همچنین اگر شما از فنس ها صرفا استفاده ای تزیینی برای زیبایی در یک قسمت از حیاط خود دارید، می توانید از فنس هایی که دارای چشمه های بزرگتر بوده استفاده نموده و از آن گل و گیاه و … آویزان نمایید.

  • ارتفاع توری های حصاری

نکته نهایی ای که در خرید فنس ها قابل توجه بوده و روی قیمت آن ها تاثیر بسزایی می گذارد، ارتفاع آن ها می باشد. فنش ها اصولا به شکل رول هایی از یک متر تا سه متر بوده و شما با توجه به نیاز خود می توانید هر ارتفاعی که نیاز دارید را تهیه نمایید و منطقی است که هر چقدر ارتفاع آن بیشتر باشد هزینه بیشتری را نیز تحمیل می نماید.

مقاله پیشنهادی ما: توری حصاری چیست؟

برای نمونه می توان گفت اگر شما برای محوطه خود حصا کشی می کنید و دارای حیوانی مانند سگ نیز می باشید، بهتر است که ارتفاع آن را به حدی در نظر بگیرید که این حیوان نتواند از روی آن بپرد.

کلام آخر

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله دادیم برای خریداری هر محصولی باید یکسری نکات را در ابتدا بررسی کرد و سپس با توجه به نیاز خود و مشورت با متخصصین و کارشناسان می توان نوعی از آن محصول را تهیه نمود که صرفه و استفاده بهتری برای ما داشته باشد. توری های حصاری و یا فنس ها نیز از این قضیه مستثنا نیستند.

انواع جنس های مفتول ها که می توان از آن توری حصاری تولید نمود؟

توری های حصاری می توانند دارای جنس های مختلفی باشند و مفتول های ان ها از متریال های مختلفی تولید شده باشد. از جمله این جنس ها می تواند به توری های حصاری گالوانیزه، فنس های گالوانیزه با روکش پی وی سی، فنس های سیاه و … اشاره نمود.

استحکام فنس ها به چه نکاتی بستگی دارد؟

استحکام و میزان مقاومت آن ها در برابر عوامل بیرونی مانند رطوبت و … می تواند به پارامترهای مختلفی مانند جنس مفتول ها و شکل چشمه ها و ارتفاع آن ها بستگی داشته باشد. به همین دلیل در خریداری این محصول تمامی این نکات با توجه به نیازمان باید بررسی شود.

اشتراک گذاری در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *