• اصفهان، سه راه درچه، خیابان امیرکبیر، کوچه ۸۲ (سردار کرمی)، 200 متر بعد از انبار شیشه کرمی، سمت چپ
  • 09136474064

تفاوت سیم خاردار خطی و سیم خاردار حلقوی

تفاوت سیم خاردار خطی و سیم خاردار حلقوی

تفاوت سیم خاردار خطی و سیم خاردار حلقوی در چیست؟ آگاهی به این مسئله می تواند به ما کمک کند تا با توجه به بودجه و همچنین نیاز خود متوجه شویم که کدامیک از آن ها برای کار ما مناسب است. چرا که با توجه به ویژگی های مختلفی که هر یک از آن ها دارند دارای قیمت و همچنین کاربردهای مختلفی نیز می باشند.

سیم خاردار خطی چگونه است؟

این سیم خاردار از انواع سیم خاردار می باشد که درواقع از مفتول گالوانیزه تشکیل شده اند. سیم خاردار خطی اصولا دارای دو رشته از سیم بوده که در اصل به عنوان قست پایه مورد استفاده قرار می گیرد. اصولا قطر این رشته ها دو میلیمتر است. رشته دیگری نیز که دارای قطری برابر با 2.5 میلیمتر بوده به دور این رشته پیچ می خورد.

به طور کلی می توان گفت که توپ و یا همان رول این نوع سیم خاردار دارای وزنی برابر با 15 الی 20 کیلوگرم می باشد. هر کدام ازاین رول ها نیز دارای 10 متر طول می باشند. سیم خاردار خطی نسبت به نوع های دیگر سیم خاردار، دارای قیمت ارزانتری بوده. همچنین نصب آن ها بسیار راحت می باشد.

بهترین قیمت سیم خاردار را از کارشناسان حصار بافت از طریق تماس با شماره 09136474064 استعلام نمایید.

این نکته را می توان علت محبوبیت و پر استفاده بودن آن دانست. همچنین از آنجایی که این نوع سیم خاردار دارای مقاومت خوبی نیز می باشد، می توان از آن ها برای محافظت از ساختمان و یا اطراف باغ ها استفاده نمود و بهره برد.

سیم خاردار حلقوی چگونه است؟

سیم خاردار حلقوی دارای انواع مختلفی می باشد و هر کدام از آن ها ویژگی های مختلفی نیز دارا می باشند. از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره نمود:

سیم خاردار حلقوی معمولی

این نوع از سیم خاردار از آنجایی که از جنس فولاد ساخته می شود، دارای استقامت و همچنین استحکام خوبی نیز می باشد. رشته های فولادی که از آن ها در ساخت این نوع سیم خاردار استفاده می شود، به دور یکدیگر مانند یک فنر پیچ میخورد و این باعث محکم تر شدن آن و بخشیدن خاصیت کشسانی به آن می شود.

قطر خارهایی که این نوع سیم خاردار دارد، 2 میلیمتر بوده و قطر رشته های این نوع سیم خاردار نیز برابر با 3.5 میلیمتر می باشد. در این سری از سیم های خاردار رول ها با توجه به ضخامتی که رشته های اصلی دارد بستگی دارد و می تواند بین 10 تا 15 متر متفاوت باشد. همچنین قطر توپ ها نیز می تواند بین 60 تا 90 سانتیمتر تفاوت داشته باشد.

سیم خاردار حلقوی سیمی

این نوع از سیم های خاردار دارای شباهت زیادی به سیم خاردارهای معمولی دارند. تنها تفاوت این نوع سیم خاردار با سیم خاردارهای معمولی تفاوت در قطر رشته ها و همچنین قطر خارها می باشد. رشته اصلی سیم خاردار در این نوع سیم خاردار، اغلب 3 میلیمتر می باشد. همچنین خارها در این نوع سیم خاردار 2.5 میلیمتر می باشد. می توان گفت که سیم خاردارهای سیمی دارای مقاومت بسیار خوبی می باشند.

سیم خاردار حلقوی لیزری

این نوع از سیم خاردار را می تان جز مقاوم ترین و بهترین نوع های سیم خاردار دانست. برای درست کردن این نوع سیم خاردار از مفتول هایی که پر کربن می باشند استفاده می شود. این نوع از سیم خاردار در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و همچنین انواع فشارهای فیزیکی و … دارای مقاومت و استحکام خوبی می باشد.

به همین دلیل دارای قیمت نسبتا بالایی نسبت به بقیه سیم خاردارها نیز می باشند. این نوع سیم خاردار دارای  نام های دیگری نیز است که از جمله آن ها می توان به سیم خاردار تبری و یا سیم خاردار تیغی اشاره نمود. این نام گذاری ها به این علت است که خارها در سیم خاردارهای لیزری شبیه تبر بوده و به رشته اصلی پرس شده اند.

مقاله پیشنهادی: انواع سیم خاردار و کاربردهای آن

مزایا و معایب سیم خاردار خطی

  • این نوع سیم خاردار دارای قیمت بسیار مناسبی می باشد.
  • برای استفاده از باغ ها و زمین های کشاورزی و به عنوان مانعی برای ورود و خروج حیوانات بسیار مفید است.
  • انعطاف پذیری بسیار خوبی دارد.
  • بسیار آسان و سریع می توان این نوع سیم خاردار را نصب نمود.
  • در برابر عوامل مختلف مانند گرما، سرما و حتی خوردگی دارای مقاومت خوبی می باشد.
  • و …

مزایا و معایب سیم خاردار حلقوی

  • به دلیل گالوانیزه بودن و پوشش دادن مفتول ها دارای مقاومت خوبی می باشد.
  • حمل و نقل آن ها و همچنین نصبشان بسیار آسان و سریع می باشد.
  • دارای کشش خوبی بوده و به همین دلیل انعطاف پذیری و در نتیجه مقاومت خوبی نیز دارند.
  • از ورود سارقین و حتی حیوانات به خوبی جلوگیری می کند. این خصوصیت در دیوارهایی که کوتاه می باشند بسیار مفید می باشد.
  • می توان از این نوع سیم خاردار به صورت مجزا نیز استفاده نمود.
  • و …

کلام آخر

در مقاله بالا ما سعی کردیم عمده تفاوت های سیم خاردار حلقوی و همچنین سیم خاردار خطی را توضیح دهیم و ویژگی هر یک از آن ها را به شما بشناسانیم. همانطور که گفته شد با توجه به ویژگی ها و مشخصات واندازه و ضخامتی که هر یک از این نوع سیم خاردارها دارا می باشند، دارای کاربردهای مختلف و مشخصات گوناگونی نیز می باشند.

این تفاوت در ویژگی ها و روی قیمت آن ها نیز تاثیر بسزایی گذاشته است.

سیم خاردار از چه ساخته می شوند؟

سیم خاردار اصولا از سیم مفتول ساخته شده که این سیم مفتول نیز می توانند دارای جنس مختلفی باشند. از جمله آن ها می توان به مفتول سفید، مفتول سیاه، مفتول هایی که کم کربن بوده و … اشاره نمود.

مفتول سفید چگونه تولید می شود؟

این نوع مفتول درواقع با گالوانیزاسیون نمودن مفتول سیاه و ایجاد لایه پوشش روی آن ها تشکیل می شود. مفتول سفید را می توان جزو محبوب ترین و پر استفاده ترین نوع مفتول در سیم خاردار دانست. میزانی که این سیم نرم و مقاوم بوده را می توان در اصل به مفتول های سیاهی که از آن به وجود آمده اند ربط داد.

اشتراک گذاری در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *