• اصفهان، سه راه درچه، خیابان امیرکبیر، کوچه ۸۲ (سردار کرمی)، 200 متر بعد از انبار شیشه کرمی، سمت چپ
  • 09136474064

انواع فنس و کاربردهای آن

انواع فنس و کاربردهای آن

فنس ها رایج ترین و پر کاربردترین ابزاری هستند که برای محافظت از زمین و تعیین محدوده و مرزبندی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این موارد ایجاد امنیت است. فنس ها از یک ساختار ساده مانند نرده، فلز و … طراحی شده اند که فقط مرزها را مشخص کرده و چشمه اندازه داخلی آن کاملا مشخص است.

در گذشته نیز برای ممانعت از ورود افراد، چهارپایان و حیوانات و تعیین محدوده زمین ها و مرزبندی از حصار ( فنس ) چوبی استفاده میشد. این مرزبندی از شاخه درختان، خار و خاشاک بودند. این نوع حصارها مقاومت زیادی نداشتند و به عنوان یک حفاظ همیشگی برای مدت طولانی قابل استفاده نبودند. امروزه استفاده از فنس ها بسیار متداول شده، چون دارای کیفیت و امنیت بالا، ضد زنگ، مقاوم در برابر رطوبت و حمل و نقل و نصب بسیار راحت می باشند.

برای استعلام و یا خرید فنس، بهترین قیمت فنس را از کارشناسان فروش حصار بافت دریافت نمایید.

با توجه به کاربردهای متفاوت در مکان های مختلف، انواع فنس تولید می شود. در این مقاله قصد داریم به برسی انواع فنس و کاربردهای هر یک بپردازیم.

با حصار بافت همراه باشید…

انواع فنس

فنس ها انواع متفاوتی دارند و با توجه به جنس، مقاومت و امنیت تقسیم بندی می شوند.

 فنس مربعی: از معروف ترین فنس هایی که کاربرد زیادی دارند، فنس مربعی می باشد. این فنس، در اندازه ها و ضخامت های مختلفی تولید می شود. طول ضلع های مربعی در فنس ها را چشمه می گویند. به طورمثال فنس چشمه شش یعنی فنس مربعی با اندازه شش سانت می باشند.

فنس حصاری گابیون: این نوع فنس از شش گوشه های بافته شده در کنار یکدیگر تولید می شوند. از انعطاف پذیری و مقاومت بالایی برخوردار هستند و برای مهار سنگ ها و جلوگیری از سقوط اشیا سنگین استفاده می شود.

فنس زنجیری: در فنس زنجیری به جای تار و پود آن از یک رشته فلز گالوانیزه گرم استفاده می شود. همین امر باعث تفاوت آن با دیگر فنس های موجود در بازار می باشد. این فنس ها در کشاورزی، ساختمان سازی، صنایع و … کاربرد دارند. مقاومت بالا و انعطاف پذیری و ضد زنگ بودن آن باعث شده تا عمر این محصول از 50 سال نیز بگذرد.

سیم خاردار: از قدیمی ترین حصار، سیم خاردار می باشند. که مردم در گذشته برای تعیین محدوده زمین های خود از آن ها استفاده می کردند. امروزه به دلیل وجود انواع مختلف فنس ها، کاربرد سیم خاردارها کمتر شده و بیشتر در بالای حصارها و نواحی مرزها مورد استفاده قرار می گیرند.

مقاله پیشنهادی ما: انواع سیم خاردار و کاربردهای آن

فنس حصاری با روکش PVC: این فنس به صورت توری های مربعی و زنجیری می باشند که از فلز گالوانیزه به عنوان روکش روی آن استفاده می شود. فنس حصاری با روکش PVC در مکان هایی که امکان برق گرفتگی در آنها وجود دارد و نواحی مرطوب از قبیل نواحی جنوبی و شمال کشور بیشترین کاربرد را دارند. مقاومت بالا در برابر اکسیده شدن و زنگ زدگی از ویژگی های بارز آن است.

مشخصات فنس

جنس فنس: فنس ها به خاطر اینکه در فضای آزاد برای حصار کشی ها و مرز بندی استفاده می شنود، باید از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار باشند. به همین دلیل در ساخت آنها از توری گالوانیزه و فولاد ضد زنگ استفاده می شود. در صورتی که از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید شوند برای 50 سال بدون هیچگونه خرابی و آسیب، می توانند کاربرد داشته باشند.

نوعی دیگر از فنس ها از جنس پلی اتیلن می باشند که در ساخت آنها از مواد ضد ماورا بنفش استفاده می شود. این نوع فنس ها برای حصار کشی موقت کاربرد دارند و عمر مفید آنها تا حدود 5 سال است.

ارتفاع فنس: ارتفاع این محصول با توجه به نیازمشتری است و از ارتفاع 50 سانتی متر تا 3 متر تولید می شود.

ابعاد چشمه: ابعاد چشمه فنس ها معمولا 4، 5، 6 و 7 سانتی متر می باشد. هرچه اندازه چشمه کوچکتر باشد، وزن توری سنگین تر و هزینه آن بیشتر می شود. در نتیجه استحکام و طول عمر آن نیز مطمئن تراست.

قطر مفتول: قطر مفتول در فنس ها بسیار مهم است. هرچه قطر بیشتر باشدوزن آن سنگین تر می شود و امنیت و استحکام آن نیز افزایش می یابد. بر حسب آن قیمت نیز بالاتر می رود. فنس ها معمولا دارای قطر مفتول ما بین 2/2 تا 4 میلی متر می باشند.

مقاله پیشنهادی ما: راهنمای خرید فنس باغی

کاربردهای فنس

فنس ها کاربرد زیادی دارند و در مناطق مختلفی استفاده می شوند که به بعضی از مهم ترین آنها اشاره میکنیم.

  • به عنوان حصار خانه و ویلاها وزمین های ورزشی
  • به منظور جلوگیری از سقوط و ریزش سنگ در مکان هایی با شیب زیاد مثل دامنه کوه ها
  • برای برقراری امنیت در بالای دیوار
  • برای حصارکشی دور زمین های کشاورزی، باغ ها و باغچه ها
  • استفاده در مناطق حفاظت شده
  • جلوگیری از ورود حیوانات
  • برای محافظت از توربین ها و نیروگاه ها
  • حصار کشی فرودگاه ها

مراحل فنس کشی

  1. نصب پایه : نصب پایه اولین کار در حصار کشی با فنس می باشد و شامل انواع آهنی، قوطی، لوله و … می شود. در این میان لوله پرکاربرد ترین نوع پایه است.
  2. حفر چاله : برای قرار دادن پایه ها باید در زمین چاله هایی با فاصله ی دو الی سه متری از هم حفر شوند و پایه ها را با ملات و شن و سیمان محکم کنند.
  3. نصب توری یا فنس حصاری: برای نصب باید فنس را باز کرده و با مفتول بر روی پایه ها قرار گیرد. فقط باید دقت شود تا فنس کاملا کشیده و صاف باشند تا افتادگی و خمیدگی در آن ایجاد نشود.

توری جوشی یا مش چیست؟

توری مش که به نام توری جوشی نیز شناخته شده، با جوش دادن یکسری مفتول فولادی در کنار هم تولید شده و قطر متفاوتی دارد که باعث استحکام می شود .

چند مورد از کاربرد توری جوشی را نام ببرید؟

مصارف ساختمانی و کف سازه
استفاده در داخل بتن در انواع پروژه های ساختمانی

حالت های مختلف فنس را نام ببرید؟

دو سر قلاب
دو سر پیچ
یک سر قلاب و یک سر پیج

اشتراک گذاری در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *